FAQ - ofte stilte spørsmål
Sjå spørsmål og svar om matsortering her:
Sjå spørsmål og svar om elektronisk dunkmerking her:
Sjå spørsmål og svar om fleksibel gebyrmodell her:
Spørsmål og svar - Ofte stilt
-
SUM har frå 1.januar 2021 overteke kunderegisteret for renovasjon og private slamtankar i kommunane (Askvoll, Fjaler, Sunnfjord og Hyllestad). Det betyr at alle henvendingar angående renovasjon no må gå direkte til SUM. Fakturering vil no også skje direkte frå SUM.
-
Nei. Det er SUM som avgjer kva type behaldar kvar eigedom skal ha.
-
Nei. Det er matrikkelen som styrer kva gebyret vert fastsett til, og ikkje bruken av huset. Dersom ein ønskjer å få endra gebyret må ein då gjere bruksendring av huset i matrikkelen. Ta kontakt med kommunen dersom de ønskjer å endre i matrikkelen.
-
Vi har definert eit standargebyr som 140L rest, 140L papir og èin rull med plastsekkar. Dei som har felles avfallsløysing har i tillegg ein rabatt for deling av dunk.
-
Ein kan kjøpe rullar på gjenvinningsstasjonane eller ta kontakt med kundesenteret på e-post eller telefon 57 72 41 50 for å få det utlevert på neste tømmerute papir/plast.
-
Nei, det er tinglyst eigar av eigedomen som er ansvarleg for å betale renovasjonsavgifta, jf. Ureiningslova § 34. Dersom det er inngått festeavtale er det tomtefestaren som skal svare avgifta. Dette betyr til dømes at SUM ikkje kan sende faktura til ein leigetakar, sjølv om eigaren og leigetakaren er samde om at leigetakaren skal dekke kostnaden.
Dersom renovasjonsavgifta ikkje vert betalt, har SUM lovbestemt pant i eigedomen og kan om naudsynt tvangsinnkrevje avgifta.
-
Ja, ta kontakt med kundesenteret på e-post eller telefon 57 72 41 50 for å dele opp betalinga eller få utsett forfallsdato. Ein kan ikkje få utsetting lenger enn fram til neste utsending av halvårleg faktura.
-
Renovasjons- og slamavgifta (private septiktankar/reinseanlegg) er ikkje lenger inkludert i fakturaen som kjem frå kommunen, men kjem no i staden på ein eigen faktura direkte frå SUM.
-
Frå 1.januar 2021 er det SUM som svarar på spørsmål om renovasjon og gjer endringar i renovasjonsabonnementet ditt. Mange endringar kan gjerast med våre nettskjema, eller ved å ta kontakt med kundesenteret vårt.
-
Det blir ikkje endringar i tømmedagar. Du kan sjå avfallskalendaren her.
-
Kommunen vil framleis kunne hjelpe med kommunale tenester og gebyr. SUM har berre overteke faktureringa og administrasjonen for renovasjon og private slamtankar.
-
Faktura frå SUM vil kome halvårleg. Det vil sei at det vil kome faktura frå SUM to gonger i året.
-
Ja, gå til våre nettskjema og fyll ut skjemaet «Endre dunkstørrelse».
-
Det var/er ikkje ein lovleg rabatt og er difor no teke vekk.
-
For å få delingsrabatt må de vere to bueiningar som er einige om å dele eitt sett med behaldarar. Gå til våre nettskjema og fyll ut skjemaet «dele dunk».
Dersom de er fleire enn to bueiningar som ønskjer å dele dunk kan de sende søknad til oss om felles avfallsløysing. Søknaden kan sendast på e-post til sum@sum.sf.no.
-
Gå til våre nettskjema på vår heimeside og fyll ut skjemaet «fritak frå renovasjonsavgift». Hugs å lese kriteria for å kunne få fritak der.
-
Vi gjev berre rabatt til varmkompostering i godkjend behaldar.
Gå til våre nettskjema på vår heimeside og fyll ut skjemaet «heimekompostering». Hugs å lese kriteria for å kunne få kompostrabatt der.
-
Du kan levere alt med unntak av:
Eksplosivar: ammunisjon, fyrverkeri, dynamitt osv.
Apotekarvarer: medisin, sprøytespissar osv.
Radioaktivt: røntgenutstyr osv.
Dekk (utan felg)
Bilvrak
Organiske peroksider
Sjølvantennande stoff
Dersom de ønskjer å levere større mengder av noko kan det vere lurt å ta kontakt med oss på førehand. Det er berre på hovudanlegget på Einestølen vi har maskiner slik at vi kan vere hjelpsame til å losse større gjenstandar.
-
Sortert avfall frå hushald kan leverast vederlagsfritt til SUM sine gjenvinningsstasjonar. Abonnenten må då levere avfallet sjølv. Det vil sei at avfall frå heimen kan de levere på gjenvinningsstasjonen gratis dersom de sorterer det etter dei anvisningane som vert gitt der.
-
Henting av restavfall, plastemballasje, papp/papir, samt våtorganisk avfall (fom. 2023)
Vederlagsfri levering på SUM sine gjenvinningsstasjonar
Utkøyring og vedlikehald av dunkar
Omlasting og transport av avfallet
Ei miljømessig god slutthandsaming av avfallet
Drift av gjenvinningsstasjonane
Tømming av avfall frå returpunkt og gjenvinningsstasjonar
Informasjonsarbeid for renovasjonstenesta
Administrasjon
Sakshandsaming i samband med avfallsforskrifta
-
Den som er registert som tinglyst eigar, det vil sei heimelshavar, av ein eigedom er ansvarleg for at renovasjonsgebyret vert betalt. Dette gjeld også for eventuelt ubetalte renovasjonsgebyr for tidsrommet før ny eigar kjøpte eigedomen.
Eit ubetalt renovasjonsgebyr er eit hefte på eigedomen. Ved overtaking av eigedom er det difor viktig å passa på at renovasjonsgebyr vert avrekna mellom kjøpar og seljar. Dersom eigedomsmeklar vert nytta, vil dei som regel gjere dette, i motsett fall må kjøpar og seljar sjølv avrekna. SUM har ikkje ansvar for dette oppgjeret og føretek ikkje avrekning mellom seljar og kjøpar.
Hugs:
• å avrekna oppgjeret for renovasjonsgebyr mellom kjøpar og seljar av ein eigedom, gjerne med bistand frå eigedomsmeklar
• å melde adresseendring til skatteetaten
-
SUM fakturerer den som til ei kvar tid er registrert som eigar av eigedomen. Det er registert eigar, heimelshavar, som er ansvarleg for at renovasjonsgebyret vert betalt. Dette gjeld også for eventuelt ubetalte renovasjonsgebyr for tidsrommet før ny eigar kjøpte eigedomen.
Eit ubetalt renovasjonsgebyr er eit hefte på eigedomen. Ved overtakting av ein eigedom er det difor viktig å passe på at renovasjonsgebyr vert avrekna mellom kjøpar og seljar. Dersom eigedomsmeklar vert nytta, vil dei som regel gjera dette. I motsett fall må kjøpar og seljar sjølv avrekne. SUM har ikkje ansvar for dette oppgjeret og føretek ikkje avrekning mellom seljar og kjøpar.